söndagen den 18:e november 2012

Dansk julshopping

Hej!

Jag har sedan i fredags varit i Köpenhamn, jisses den här staden älskar jag verkligen.
Nu är den julpyntad till max och helt helt underbar...


Här kommer bilder från min shoppingdag.
Kika gärna på vad jag pysslade med, så hinner jag säkert hem
 innan du är färdig, hehe!


Ströget och alla tvärgator doftade av julglögg och brända mandlar och i bakgrunden hördes julsånger.


Illums vita silvriga jul med inslag av trä i olika nyanser.


Apor in julaction, gulligt.


Jag köpte med mig en likadan stjärna som ovan, fast lite mindre.
Två grå från Bungalow också...


Babuschkor såg jag på många ställen, det ryska temat märktes tydligt i butiken Notre Dame.


Magasin med Ferm Livings produkter, tapeterna är helt
 sagolikt fina.


Mönstrat och etniskt fanns det mycket av...


Royal Copenhagen, kolla amaryllerna!
Jag kunde inte låta bli att känna på de sammetslena blommorna.
Helt otroligt vackert!
Här fanns det tre våningar smockfulla med julpynt och juldukningar...


Mycket rött i år...


...till lite mer hippiechict på andra ställen...


Ugglor i mossen, ursäkta - i massor ska det stå...


Fint porslin i granen...


Röda rosor...


Kvällens höjdpunkt var Tivoli med spunnet socker, berg o dalbana, varmt vin med äppleskivor, rysk balalajkamusik och en och annan rykande varm glögg spetsad med rom...


Jag fick också klappat en ren men de såg inte så pigga ut.
Tyckte nästan lite synd om dem, de drömde säkert om en jul på fjället istället...


 Det var så vackert med all belysning, lite tur att det var start för den just i fredags.
Vädret höll sig fint och det var aningens kallt på slutet men vad gör väl det när man är lycklig?!

Vi ses snart igen!

Kram från mig