måndagen den 19:e november 2012

Dansk vintage

Halloj!


I Gamle Magleby Skole på Mön har Butik Sophie flyttat in,
 en genuin vintage butik som också ska öppna B&B till våren.
I lördags slog hon upp portarna för sin julmarknad och
inte vilken som helst...

Jag blev helt hänförd!


Wow!
Den här butiken är helt otrolig, jag gick in och ut ur rummen flera gånger för att kunna ta in och smälta allt vackert jag såg.


Vackra trummor...


Det fanns många uppstoppade fåglar och dekorationer som var överdådigt vackra!
Kolla de torkade vindruvorna...


Så snyggt!


Underbart svartvitt porslin.


Allt passade perfekt ihop, Sophie är en mästarinna på
vackra stilleben.


Rost, svart, vitt och lite jul till det = perfekt!


Hur vackert som helst!


Snygg arbetsplats, ville ha allt!


Jag måste plocka fram alla mina kottar snart...


Alla rummen hade gamla slitna golv med så himla snygg patina.


Varför inte en liten pensé till jul?
Annars var det vita orkidéer, julrosor till all grön tall, gran, mossa och
lärk som gällde.
I taken, på väggarna och på borden - överallt var det pyntat...


Här inspirerades jag så mycket och fick med mig några
'mossiga' idéer hem...
Jiee, det ska bli så kul att snart sätta igång!

Ha en toppendag!

kram Tina